Na ogół reklamę outdoorową charakteryzuje się jako reklamę zachodzącą poza miejscem zamieszkania konsumentów, której kluczowym zadaniem jest docieranie do nabywców w chwilach, kiedy znajdują się poza domem.
Ów rodzaj reklamy najczęściej umieszczany jest w miejscach publicznej użyteczności, przy czynnych ciągach komunikacyjnych (szosy, deptaki) jak też w środkach łączności miejskiej, zaś jej kluczowym celem jest wypromowanie konkretnej marki lub artykułu dzięki docieraniu do dosyć dużego grona odbiorców – w tym także takich, jacy unikają pozostałych rodzajów reklamy.

Źródło: DER-MED

Źródło: www.tox-pl.com/pl

Ciągły kontakt z przekazem reklamowym obejmującym tylko minimum danych a także zaprojektowanym tak, aby przykuć uwagę sprawia, iż już po całkiem krótkim czasie konsumenci są w stanie ekspresowo rozpoznać daną markę czy też towar. Z tego względu reklama outdoorowa jest dość często jednym z najistotniejszych czynników oddziałujących na postrzeganie marki poprzez odbiorców przekazu reklamowego.
Jednymi z typów reklamy outdoorowej są szyldy – najczęściej są one oznaczeniem miejsca (nieruchomości), w którym wykonywana jest działalność gospodarcza wariantu określonego na nim.
Zainteresował Cię ten temat? Nie zwlekaj, tylko zobacz nowy materiał (https://zabawekczas.pl/), który z pewnością niezwykle Cię zaciekawi. Zobacz!
Szyldy reklamowe mają ogromniejsze wymiary niż zwykłe szyldy informacyjne, najczęściej zawierają również prócz treści czysto informacyjnych również elementy o charakterze reklamowym.
Innym rodzajem reklamy zewnętrznej może być reklama na różnego typu środkach przewozu – nośnikiem przekazów reklamowych będzie w tym wypadku pojazd, często samochód firmowy, jaki okleja się planowo przygotowanymi etykietami wytrzymałymi na działanie rozmaitych warunków pogodowych.