Raptem kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Poza rewolucją w samym handlu przyniosły także inną, choć znacznie mniej dostrzeganą zmianę w podejściu do reklamy. Razem z nimi pojawiły się bowiem promocyjne gazetki, będące całkowicie nowym w naszym kraju sposobem promocji. Jak wykazują ostatnie badania, doskonale zostały one przyjęte w całym kraju, bardzo dobrze to zresztą widać na klatkach schodowych w blokach, gdzie praktycznie codziennie pojawiają się nowe z następnych marketów. I jak tylko się pojawią, to od razu znikają, bo klienci bardzo lubią z nich korzystać.
Autor: Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier
Źródło: http://www.flickr.com
Szacuje się, że dużo więcej niż połowa konsumentów co najmniej raz na miesiąc ma styczność z jakąś gazetką promocyjną, i duży odsetek tej grupy wybiera się po jej przejrzeniu na zakupy w danym sklepie. Potwierdza to niezwykle dużą skuteczność reklamowych gazetek, jakie są bezsprzecznie jednym z najbardziej skutecznych produktów reklamowych wykorzystywanych z dużym powodzeniem we współczesnym handlu.
Reklamowe gazetki wydawane są najczęściej przez największe sieci sklepów, markety i sklepy budowlane, lecz bardzo często zaczynają próbować tego rodzaju promocji również lokalni sprzedawcy. Ogromną zaletą tego typu gazetek jest możliwość pokazania szerszej gamy produktów, które się oferuje. Na przykład gazetki tesco będą miały promowane towary z paru różnych kategorii, takich jak na przykład słodycze – hiperłącze do serwisu -, napoje czy chemia gospodarcza.
Są także wydawane tematyczne gazetki, z ofertą danej grupy towarów, i do nich można zaliczyć gazetki ogrodowe, świąteczne albo związane z początkiem roku szkolnego. Z kolei saturn gazetka promocyjna będzie informować klientów o aktualnych promocjach na sprzęt AGD, RTV albo komputerowy.
Przejdź na stronę autora – tam znajdziesz wiele zajmujących informacji, które zgłębią Twą wiedzę na zaprezentowany tu atrakcyjny temat.
Bardzo ważną zaletą gazetek promocyjnych jest informowanie klientów o przecenach i promocjach. Przeważnie będzie to wyglądało w taki sposób, że obok zdjęcia produktu umieszcza się starą, przekreśloną cenę, a obok znacznie większą czcionką nową, najczęściej sporo niższą.