Porady turystyczne, wycieczki i wyprawy wakacyjne – pacificpeche.pl

Każda działalność w trakcie funkcjonowania gromadzi mimowolnie dane o swoich klientach

Inaczej zwyczajnie być nie może.Nie mowa jednakże w tym wypadku o ich ochronie, ale o zupełnie innej kwestii.
Czy to firma usługowa, czy instytucja pożytku społecznego – w każdym z tych miejsc tam gdzie są klienci, interesanci, nawet Ci, którzy przychodzą się leczyć – wszystko jedno kto – ich sprawy okazują się notowane.

archiwizacja danych

Autor: Haydn Blackey
Źródło: http://www.flickr.com
Samoistnie tworzy się więc zbiór informacji o konkretnych sprawach i ludziach których dotyczą. Zgodnie z obowiązującym prawem wszystkie te informacje nie mogą być wyrzucane bezpośrednio po ich załatwieniu. Na to każdy ma odpowiednio ustalony czas.By je uporządkować i przechować przez obowiązujący czas konieczna jest zatem właściwa archiwizacja (pudełka na dokumenty a4) danych. Nigdy bowiem nie ma pewności, w jakim czasie i w jakich sytuacjach informacje o danych osobach lub sprawach okażą się potrzebne. Nasuwa się w tym momencie pytanie,w jakiej formie taka archiwizacja danych przebiega w praktyce? Otóż kiedyś różnorodne dokumenty były zbierane i przechowywane według określonych norm w archiwach i przez z góry ustalony czas. W teraźniejszym czasie taka archiwizacja (zobacz sklep) danych polega szczególnie na gromadzeniu ich na dyskach blu-ray, kartach SSD lub nawet pendrivach. Naturalnie, w bardzo wielu instytucjach taka archiwizacja danych jest prowadzona w konkretnie stworzonych do tego programach, z tego też powodu w każdym jednym momencie jak na dłoni możemy mieć różnorodne potrzebne w określonym momencie informacje.

Trzeba jednak niekiedy wrócić do tych starych, wypróbowanych sposobów – technika, chociaż bardzo wysoko rozwinięta, jednak niekiedy może zawieść. To, czego precyzyjnie dopilnuje człowiek na ogół nigdy nie zawodzi.