Porady turystyczne, wycieczki i wyprawy wakacyjne – pacificpeche.pl

Na czym polega segmentacja marketingowa i jaką pełni rolę w pozyskiwaniu kolejnych klientów?

Znane jest, iż wchodząc na rynek z produktem albo usługą nie pokryjemy potrzeb wszelakich ludzi. Nigdy nie jest tak, iż z góry jest wiadome, iż produkt się dobrze przyjmie.

Należy wiele wysiłku i działań, ażeby trafić w niszę. Wyłącznie wtedy takie towary będą się sprzedawały jak zdrowe bułeczki.
sieci

Autor: Dave Goodman
Źródło: http://www.flickr.com
Segmentacja marketingowa to tzw. segmentacja rynku. Opiera się ona na rozdzieleniu rynku na drobniejsze elementy, które odróżniają się między sobą oczekiwaniami odbiorców wobec towaru czy też metodą kupna. Segmentacja marketingowa jest przeprowadzana w zamyśle lepszego pokrycia potrzeb konkretnych gromad interesantów. Segmentacja marketingowa zezwala na dostosowanie danego produktu do konkretnej grupy interesantów. Dzięki czemuś takiemu jak segmentacja marketingowa moglibyśmy wyprodukować precyzyjnie takowy produkt, jakiego oczekują odbiorcy.
Przykładowo produkując szampon do włosów oraz robiąc coś takiego jak segmentacja marketingowa poświęcamy uwagę, czy naszymi nabywcami są osoby nie martwiące się fryzurą, lub także panie dbające o włosy. Jest wiadome, iż panie dbające o włosy wybiorą szampon drogeryjny a panowie dbający o cerę głowy dobiorą szampon medyczny. I to jest pokrótce segmentacja marketingowa.

Segmentacja marketingowa choć jest procesem bardzo złożonym, to wszakże bez niej zakłady nie mogłyby normalnie działać i osiągać wymarzonych celów, dlatego jest ona tak niezwykle konieczna oraz zasługuje na szczególną uwagę podczas planowania poprzez spółkę swojej działalności.